Obchodné podmienky

 
  • Kontakt
  • E-mail
  • Informácie
  • Tlačiť
  • Pridať do obľúbených

OBCHODNÉ PODMIENKY

 

  • 1. Všeobecné ustanovenia

    1.1.Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti
    zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
    predávajúcim, ktorým je Milan Hanzel, so sídlom Dunajské nábrežie 39,
    94501 Komárno, IČO: 32425830, Povolené : Obvodný úrad Komarno,
    R.Č.:401-4950(ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom
    je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu
    predávajúceho. Kontaktné údaje predávajúceho:
    mail: info@hanzelaudio.com
    telefón: +421/905400770
    poštová adresa: Dunajské nábrežie 39, 94501 Komárno
    číslo účtu pre bezhotovostné platby: CSOB: 202988483/7500

    1.2.Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky
    predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné
    obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na
    všetky kúpne zmluvy, uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke
    elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe
    ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej
    stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi
    predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy
    a reklamácii tovaru.

    1.3.Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej
    zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu
    zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od všeobecných
    obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené
    pred všeobecnými obchodnými podmienkami.

    1.4.Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
    obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného
    tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených
    tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe
    otázky kupujúceho.

    1.5.Predávajúci je viazaný kupujúcemu svojou ponukou tovaru
    prezentovaného na ktorejkoľvek internetovej stránke predávajúceho
    vrátane ceny počas lehoty 24 hodín od odoslania oznámenia o prijatí
    objednávky kupujúcemu.

    2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

    2.1.Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie
    kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy
    kupujúceho zaslaného predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim
    vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke
    predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej objednávky kupujúceho
    predávajúcemu (ďalej len "objednávka").

    2.2.Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je
    telefonické alebo e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o
    akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim
    a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného
    kupujúcim označené ako "potvrdenie objednávky". Automaticky vykonávané
    oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho
    sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.

    2.3.Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a
    špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej
    údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, názov a údaje o mieste, kde
    má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne
    prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho,
    prípadne iné údaje.

    3. Práva a povinnosti predávajúceho

    3.1.Predávajúci je povinný:
    a) dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu
    tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo
    vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
    b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
    c) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo
    elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie
    tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody
    v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).

    3.2.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
    kupujúceho za dodaný tovar.

    4. Práva a povinnosti kupujúceho

    4.1.Kupujúci je povinný:
    a) prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
    b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote
    splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
    c) nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
    d) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo
    podpisom ním poverenej osoby.

    4.2.Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a
    mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní
    objednávky.

    5. Dodacie podmienky

    5.1.Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových
    listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej
    stránke elektronického obchodu predávajúceho. Tovar je dodávaný v
    originálnych obaloch. Obal môže byť z dôvodu kontroly obsahu a
    funkčnosti otvorený pred doručením.

    5.2.Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať
    kupujúcemu v lehote do 30 dní od dodania tovaru dodávateľom alebo
    výrobcom tovaru predávajúcemu.

    5.3.Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v
    akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k
    omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je
    oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj
    opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, ak
    kupujúci tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v
    kúpnej zmluve, záväznej akceptácii objednávky alebo jednostranne
    predĺženej predávajúcim, je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu
    skladné vo výške 15,- € za každý deň uskladnenia tovaru. Po uplynutí
    14 dní odo dňa, keď bol  kupujúci povinný tovar prevziať, je
    predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej
    osobe. Po predaní dohodnutého tovaru tretej osobe sa záloha za
    dohodnutý tovar zaplatená kupujúcim započíta v celej výške na zmluvnú
    pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu.

    5.4.Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru
    pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.

    5.5.Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch,
    prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na
    internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú
    nezáväznými údajmi.

    5.6.Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky
    predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.

    5.7.V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto
    určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar
    osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní
    pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej
    zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba
    splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná
    predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o
    zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku
    tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v
    kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to
    najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a
    skladné vo výške uvedenej v bode 2 tohto článku týchto všeobecných
    obchodných podmienok. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia
    tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý
    okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným
    zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v
    protokole o doručení a odovzdaní tovaru.

    5.8.Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho
    obal hneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo
    obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť
    oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V
    prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť
    záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí
    dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného
    predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady
    tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru
    dodať kupujúcemu nový tovar.

    5.9.Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v
    lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy
    a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej
    ceny v lehote 30 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy
    bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

    6. Kúpna cena

    6.1.Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru
    dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného
    v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru
    (ďalej len "kúpna cena") formou hotovostnej platby v určenej
    prevádzkarni predávajúceho, dobierkou v mieste dodania tovaru,
    dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej poštové služby,
    platbou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej spotrebiteľské úvery
    alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v
    záväznej akceptácii objednávky.

    6.2.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade
    zmeny právnych predpisov, zmeny kurzu slovenskej koruny a zmeny cien
    od výrobcov alebo dodávateľov tovaru.

    6.3.V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
    bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá
    kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

    6.4.Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý
    tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí
    tovaru.

    6.5.V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar
    dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej
    zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými
    právnymi predpismi SR.

    6.6.V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy pred zaplatením
    celej kúpnej ceny, zmluvné strany sa dohodli, že zaplatená záloha na
    kúpnu cenu sa započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je
    povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je
    dohodnuté inak.

    6.7.V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri
    prevzatí tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je
    oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a zaplatená záloha na kúpnu cenu
    sa započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci
    zaplatiť predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.

    6.8.Náklady spojené s montážou a vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnej
    cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu
    poskytnúť.

    7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

    7.1.Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením
    celej kúpnej ceny za tovar.

    7.2.Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď
    prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v
    čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar
    neprevezme.

    8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

    8.1.Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný
    reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného
    reklamačného poriadku.

    8.2.Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok.
    Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne
    informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o
    tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v
    súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane
    spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb.
    o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").

    8.3.Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
    predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
    elektronického obchodu predávajúceho.

    8.4.Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné
    prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

    8.5.Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar,
    ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo
    predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

    8.6.Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru.
    Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto
    prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase
    prevzatia tovaru.

    8.7.Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie
    vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu
    oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s originálnym obalom
    tovaru, záručným listom a dokladom o zaplatení.

    8.8.Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v
    prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že
    vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu.
    Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej
    stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť
    druh a rozsah vád tovaru. Zákazník má právo uplatniť reklamáciu aj u
    osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej
    len "určená osoba"). Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne
    doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce
    podmienky:
    a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od
    kupujúceho predávajúcemu,
    b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu,
    c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho
    predávajúcemu.
    Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť
    predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené
    všetky nasledujúce podmienky:
    a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od
    kupujúceho predávajúcemu,
    b) vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou, určenou
    predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
    c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho
    predávajúcemu.
    Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
    Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak
    predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar
    priamo určenej osobe).

    8.9.Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek
    prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom
    sídle alebo u určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.

    8.10.V mieste určenom podľa bodu 8.9 týchto všeobecných obchodných
    podmienok na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť
    prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18
    ods. 3 Zákona.

    8.11.Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez
    zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na
    bezplatné odstránenie vady.

    8.12.Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o
    uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim,
    napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný
    presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť
    spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. §
    623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
    prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie
    o uplatnení reklamácie doručiť kupúmúcemu ihneď; ak nie je možné
    potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
    najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o
    uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť
    preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

    8.13. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v
    zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
    predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia
    reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších
    prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených
    prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu
    tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
    určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba
    reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
    vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
    30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
    reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
    výmenu tovaru za nový tovar.
    Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
    uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
    zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného
    autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo
    stanoviska určenej osoby (ďalej len "odborné posúdenie tovaru"). Bez
    ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od
    kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani
    iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
    Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
    kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu
    vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
    kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na
    odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
    reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné
    s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu
    na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením
    preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže
    reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia
    tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu
    uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady
    vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace
    účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
    zamietnuť.

    8.14.Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol
    predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
    prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená,
    musel vedieť.

    8.15.Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný
    obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami.

    8.16.Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
    a)nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného
    listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
    b)neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
    c)uplynutím záručnej doby tovaru,
    d)mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
    e)používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou
    vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
    f)neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
    g)poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore
    s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
    technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
    h)poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
    i)poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
    j)neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom,
    statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
    k)zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

    8.17.Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné
    konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
    a)odovzdaním opraveného tovaru,
    b)výmenou tovaru,
    c)vrátením kúpnej ceny tovaru,
    d)vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
    e)písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
    f)odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

    8.18. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať
    písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

    8.19.Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy,
    pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a
    plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov
    súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.

    8.20.Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol
    používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

    8.21.v prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na
    ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa
    uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného
    dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba
    znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

    8.22.Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.

    8.23.Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v
    závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto
    reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
    a)predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
    b)predávajúci vadný tovar vymení.

    8.25.Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac
    krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych
    odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne
    užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia
    kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných podmienok
    reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
    a)výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších
    technických parametrov, alebo
    b)v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný,
    vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.

    8.26.Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári
    na uplatnenie reklamácie.

    8.27.Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu
    považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.

    8.28.Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných
    vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád
    súčasne.

    8.29.Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je považovaná za dobu,
    počas ktorej nemôže kupujúci riadne užívať tovar doba, počas ktorej po
    uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci pre vady tovaru užívať tovar
    spolu viac ako 180 dní.

    8.30.Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po
    tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie
    vady tovaru podľa bodu 8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok
    skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je
    oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu)
    uplatňovať reklamáciu opakovane.

    8.31.V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako
    odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne
    jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na
    odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.

    9. Osobné údaje a ich ochrana

    9.1.Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou
    osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko,
    adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, rodné číslo, číslo telefónu a
    mailovú adresu.

    9.2.Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou
    osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu
    sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.

    9.3.Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č.
    428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov,
    aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie,
    ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti
    predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných
    systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje predávajúcemu svoj súhlas s
    poskytnutím osobných údajov inej osobe a cezhraničným prenosom
    osobných údajov i do tretích krajín (akýchkoľvek krajín v rámci
    Európskej únii a krajín tzv. bezpečného prístavu). Predávajúci sa
    zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať
    v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje
    predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním
    osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou.
    Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu
    kupujúcim predávajúcemu.

    9.4.Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje svoj súhlas s tým, aby mu
    predávajúci zasielal správy o činnosti, ponukách a akciách
    predávajúceho bez predchádzajúcej žiadosti kupujúceho na zaslanie
    takýchto správ.

    9.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v
    on-line režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej
    sekcii, ihneď po prihlásení.

    10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

    10.1.Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak
    výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve
    prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili
    realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej
    zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci. Predávajúci je povinný o tejto
    skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú
    zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve.

    10.2.Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 7
    pracovných dní od prevzatia tovaru podľa 5 týchto všeobecných
    obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1
    zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a
    zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o
    ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji").

    10.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že
    predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa
    ust. § 10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.

    10.4.Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou.

    10.5.Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto
    všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu
    kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru,
    spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo
    účtu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť
    predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie,
    návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom
    obale vo forme poistenej zásielky.

    10.6.V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu
    tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom
    pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci
    kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom
    akceptovaní objednávky alebo je časť v lehote 15 pracovných dní od
    doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu
    bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

    10.7.V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu
    tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti
    predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v
    záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v súlade s ust.
    § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z
    celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy
    a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od
    doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu
    bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

    10.8.V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v bode
    10.4. a 10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od
    kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný
    vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov,
    spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

    11. Záverečné ustanovenia

    11.1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných
    obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto
    všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na
    internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

    11.2.V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme,
    akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

    11.3.V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu
    používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu podľa bodu
    5.7. týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa doručenia tovaru
    predávajúcemu podľa bodu 11.4. týchto všeobecných obchodných
    podmienok.

    11.4.Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
    uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

    11.5.Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa
    vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona
    č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č.
    128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany
    spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
    284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona o ochrane
    spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.

    11.6.Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči
    kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

    11.7.Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné
    obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Aesthetix ASI Aton Bel Canto DH Labs Silver Sonic Diapason DVDO Highland audio JL Audio Lumene Mit Norstone Design Opera loudspeakers Oppo Pathos PS Audio Rega Sunfire Triangle Unison Research Viablue Vibrapod Vicoustic VPI